Вчені за допомогою наукового інструменту HiRISE (High Resolution Imaging Science Experiment) автоматичної станції MRO (Mars Reconnaissance Orbiter) виявили на Марсі форму рельєфу, що нагадує перевернутий кратер.

Кругова особливість, що показана на зображенні, на думку вчених, являє сбою ударний кратер, який згодом заповнився розігрітою матерією. З плином часу вона охолола і стала більш щільною і стійкою до ерозії, ніж речовина навколишнього середовища.

"Перевернутий" кратер на Марсі

Виявлені в безпосередній близькості від перевернутої структури кратери мали характерну форму, що вказує на те, що вони виникли пізніше показаного НАСА об’єкта.

В даний час на орбіті Марса знаходяться п’ять станцій. З них три – американські: Mars Odyssey (з 2001 року), MRO (з 2006 року) і MAVEN (Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN, з 2014 року). На поверхні Червоної планети діють американські марсоходи Opportunity (з 2004 року) і Curiosity (з 2012 року). Ровер Opportunity – рекордсмен по тривалості роботи, а апарат Curiosity – найважчий планетоход (його маса – 900 кілограмів). До Марсу направляється російсько-європейська станція ExoMars-2019, що включає в себе орбітальний зонд TGO (Trace Gas Orbiter) і демонстраційний десантний модуль Schiaparelli. Станція повинна досягти Червоної планети в середині жовтня 2016 року.

Нагадаємо, що Curiosity зміг виявити на Марсі сліди вибухів древніх вулканів.

1 КОМЕНТАР