Команда астрономів на чолі з вченими з Південно-Західного дослідницького інституту (Southwest Research Institute, SwRI), США, виявила слабо помітний, темний супутник, який обертається навколо Макемаке, однією з найбільших чотирьох карликових планет, що знаходяться в поясі Койпера на околицях Сонячної системи.

«Супутник Макемаке підтверджує, що несподівані відкриття часом чекають нас навіть в тих місцях Всесвіту, які, здавалося б, уже давно вивчені, – сказав доктор Алекс Паркер, головний автор нової роботи і співробітник SwRI, що зробив безпосередньо це відкриття.

Макемаке та її супутник

Паркер зауважив тьмяну крапку, що світиться поруч з карликовою планетою, використовуючи дані, отримані за допомогою ширококутної камери №3 космічного телескопа «Хаббл». «Супутник Макемаке, що отримав назву MK2, дуже тьмяний, його яскравість приблизно в 1300 разів нижче яскравості батьківської карликової планети.

Конфігурація орбіти цього небесного тіла, що лежить в площині, яка проходить через лінію спостереження, дозволила йому уникати раннього виявлення на тлі світіння крижаної карликової планети протягом значної частини її орбіти. Макемаке є одним з найбільших і найбільш яскравих об’єктів пояса Койпера. Її супутник, ймовірно, становить в діаметрі менше 150 кілометрів, в той час як діаметр батьківського тіла оцінюється в 1400 кілометрів. Відкрита в 2005 р., Макемаке має форму футбольного м’яча і покрита метановим льодом.

Нагадаємо, що названа третя за величиною карликова планета Сонячної системи.