Знаменитий космічний телескоп «Хаббл» відіграє провідну роль в спостереженнях далеких областей Всесвіту, однак, крім цього, він часто виявляється корисний при вивченні прилеглих об’єктів, таких як астероїди, що пролітають через Сонячну систему. Нещодавно команда астрономів за допомогою «Хаббла» спостерігала активний астероїд 324P/La Sagra з метою вивчення динамічних процесів, що протікають на його поверхні.

Активні астероїди, такі як 324P/La Sagra, є небесними тілами, що рухаються по орбітах, характерних для астероїдів, але, в той же час демонструють тимчасову активність, подібну активності комети.

Відкритий у вересні 2010 р, астероїд 324P/La Sagra має велику піввісь порядку 3,1 а.о. (астрономічних одиниці) і ексцентриситет 0,154. Команда астрономів на чолі з Девідом Джуіт з Каліфорнійського університету в Лос-Анджелесі спостерігала цей астероїд за допомогою космічного телескопа «Хаббл» в період з 28 вересня 2015 року до 18 грудня 2015 р.

В результаті проведених спостережень автори дослідження виявили, що астероїд 324P/La Sagra настільки малий, що зможе залишатися активним протягом не більше ніж 100000 років. Команда зазначає, що поточна висока активність астероїда може пояснюватися одним з двох чинників: або ми спостерігаємо космічний камінь у «особливий» для нього час, або він більшу частину часу перебуває в «сплячому» стані і лише при зіткненнях з невеликими космічними тілами стає активним.

Джерелом активності цього астероїда команда Джуіта називає сублімацію льоду, так як спостережувана активність астероїда 324P/La Sagra при повторних підходах його до Сонця зростала. Таким чином, астероїди саме такого типу, як 324P/La Sagra, могли принести з собою воду на древню Землю, вказують автори статті.