Американським астрофізикам вперше вдалося отримати підтвердження механізму формування надмасивних чорних дір. У цьому вченим допомогло спостереження за найяскравішої молодий галактикою CR7, названої на честь нападника збірної Португалії Кріштіану Роналду. Дослідження опубліковане в журналі Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, коротко про нього повідомляє Гарвард-Смітсонівський центр астрофізики (США).

Вчені проаналізували останні спостереження за CR7, зроблені в тому числі за допомогою обсерваторії Кека і Very Large Telescope. Виявлені спектральні особливості вказали на високі температури об’єкта (близько ста тисяч кельвінів), достатні для іонізації гелію. Також астрономи не виявили будь-яких джерел випромінювання елементів важче водню і гелію.

Результати спостережень астрофізики проаналізували на суперкомп’ютері Техаського університету за допомогою методів радіаційної гідродинаміки і запропонованого авторами дослідження теоретичного пояснення механізму формування надмасивних чорних дір. Чисельне моделювання, теоретичні викладки і результати спостережень привели до одних і тих же результатів.

Це означає, що запропоноване ще в 2003 році теоретичне пояснення механізму народження надмасивних чорних дір є вірним. Згідно з ним, народження такого об’єкта починається в молодій галактиці з колапсу важкої зірки (важчої за Сонце приблизно в сто разів). Утворена після цього чорна діра притягує до себе газ і пил, тим самим не даючи народжуватися іншим зіркам.

Надмасивні чорні діри в центрах галактик важчі за Сонце в мільйони і більше разів, а звичайні, що виникають в результаті колапсу великих зірок, – лише в кілька разів.

Нагадаємо, що у центрі галактики росте надмасивна чорна діра.