Астрономи з США, Німеччини і Франції виявили екзопланету HD 131399Ab, що обертається навколо трьох сонць. Дослідження опубліковане в журналі Science, коротко про неї повідомляє Арізонський університет в Тусоні (США).

Планета HD 131399Ab розташована на відстані 340 світлових років від Землі в сузір’ї Центавра. Вік небесного тіла оцінюється в 16 мільйонів років. За цим показником екзопланета вважається однією з наймолодших з відомих вченим.

Температура поверхні небесного тіла оцінюється в 580 градусів Цельсія. HD 131399Ab приблизно в чотири рази важча Юпітера і, як вважають вчені, віддалена від HD 131399A на відстань 60-100 астрономічних одиниць. Така конфігурація, на думку вчених, дозволяє забезпечити стійкість системи.

HD 131399Ab з зірками

Повний оберт навколо центру мас системи HD 131399 планета робить за 1,1 тисячі земних років. Приблизно половину цього часу з HD 131399Ab можна спостерігати всі три зірки. Екзопланета розташована поблизу найбільшого світила системи (HD 131399A) масою на 80% більше сонячної. Останні дві зірки обертаються навколо одна одної і загального центру мас системи.

Екзопланета HD 131399Ab виявлена ​​в ході спостережень за допомогою Very Large Telescope Європейської південної обсерваторії, розташованої в Чилі, і детально досліджена системою SPHERE (Spectro-Polarimetric High-contrast Exoplanet REsearch).

Нагадаємо, що відкрита найбільша планета, що обертається навколо подвійної зірки.