Міжнародний колектив астрофізиків виявив потужний гамма-сплеск і спостерігав рентгенівське післясвітіння від його джерела. Дослідження опубліковане в The Astrophysical Journal, є на сайті arXiv.org, коротко про нього повідомляє НАСА.

Подія GRB140903A зареєстрована 3 вересня 2014 року за допомогою космічної гамма-обсерваторії Swift, а рентгенівське післясвітіння від його джерела телескоп Chandra спостерігав протягом трьох тижнів.

Гамма-сплеск GRB140903A

Гамма-сплеск тривав дві секунди, що дозволяє припустити його природу. Джерело створене, на думку вчених, злиттям двох нейтронних зіркок або зіткненням чорної діри і нейтронної зірки.

Утворенний в результаті цього компактний об’єкт (чорна діра або нейтронна зірка з сильним магнітним полем) розташовується на відстані 3,9 мільярда світлових років від Землі.

Злиття могло призвести кілька хімічних елементів важче заліза, зокрема, золото. Облік такого механізму утворення елементів є необхідним для прогнозування загального утворення металів (так в астрономії називають елементи важче гелію) у Всесвіті.

Також нагадаємо про «палаюче» гамма-джерело.