Космічний апарат НАСА «Кеплер» продовжує своє «полювання за планетами» – на цей раз з його допомогою були виявлені дві суперземлі. Ці виявлені планети обертаються навколо найближчої до нас зірки розміром з Сонце, відомої як HD 3167 і розташованої на відстані приблизно 150 світлових років від Сонця.

Хоча «Кеплер» втратив два зі своїх чотирьох гіроскопів-маховиків і тому не може бути направлений точно на зірки, однак він досі зберіг можливість виявляти нові екзопланети. Цей космічний апарат в даний час виконує розширену місію, відому як К2, в рамках якої вже було виявлено понад 100 нових планет. Система HD 3167 є лише одним із нещодавніх поповнень великої колекції позасонячних планет, відкритих за допомогою космічного телескопа «Кеплер».

Система HD 3167 спостерігалася за допомогою «Кеплера» між 3 січня і 23 березня 2016 року в протягом 8-й кампанії місії К2. Ця наглядова кампанія дозволила команді астрономів під керівництвом Ендрю Вандерберга з Гарвард-Смітсонівського астрофізичного центру, США, виявити два сигнали, що вказують на транзити планет.

Ці планети, статус яких був підтверджений подальшими спостереженнями, отримали позначення HD 3167b і HD 3167c. HD 3167b, внутрішня планета системи, має радіус приблизно в 1,6 радіуса Землі і робить один оборот навколо батьківської зірки менше ніж за одну добу. Зовнішня планета майже в три рази більше за розмірами, ніж Земля, і період її орбіти навколо зірки становить приблизно 30 днів.

HD 3167 може стати чудовою метою для подальших спостережень, тому що вона є однією з найяскравіших і близьких до нас зірок, в системі якої присутні відразу кілька планет, що здійснюють транзит перед зіркою. Вчені відзначають, що ця система добре підходить для прецизійних вимірювань радіальних швидкостей, що дозволяють визначити маси планет.

Нагадаємо, що Kepler відкрив два «близнюка» Землі.