Вода є ключовим фактором, що обумовлює можливість існування життя на Землі. Вчені продовжують розгадувати таємницю життя на Марсі, досліджуючи форми, в яких може перебувати вода в грунті Червоної планети.

Попередні спостереження грунту, розташованого вздовж схилів кратерів на поверхні Марса, показали значну кількість солей класу перхлоратів, які прийнято асоціювати з розсолами помірного рівня pH. Однак в новому дослідженні вчені вирішили поглянути на проблему води в марсіанському грунті ширше, поклавши в основу свого дослідження дані, зібрані за допомогою космічного апарату 2001: Mars Odyssey, названого в честь знаменитого науково-фантастичного роману Артура Кларка «2001: Космічна одіссея», і виявили, що ключем до розгадки таємниці води на Марсі може бути інша хімічна сполука.

Дослідники виявили, що пухкий грунт на поверхні Марса в масштабах областей планети, площі яких можна порівняти з площами територій найбільших країн Землі, ймовірно, містить сульфати заліза з хімічно пов’язаної в ними водою, що зазвичай призводить до формування кислих розсолів. Ці нові спостереження вказують на те, що сульфати заліза можуть відігравати велику роль в гідратації марсіанського грунту.

Дослідження грунту Марса

Ці знахідки були зроблені за допомогою інструменту Gamma Ray Spectrometer, або GRS, орбітального марсіанського апарату 2001: Mars Odyssey, чутливість якого настільки висока, що дозволяє «проникати» в марсіанський грунт на глибину до півметра. У порівнянні з іншими місіями, як орбітальними, так і місіями, які працюють на поверхні планети, ця глибина дослідження марсіанського грунту є безпрецедентно великою.

Нагадаємо, що на Марсі виявлені сліди льодовикового періоду.