У новому дослідженні вчені спостерігали, як наднова рідкісного типу, так звана надяскрава наднова, спалахнула не один, а два рази, що є нехарактерним явищем для зірок цього типу і може бути пов’язано з особливостями формування цього конкретного космічного об’єкта.

У попередні кілька років вченими був відкритий і почав активно досліджуватися новий тип наднових, більш яскравих і блискучих на небі триваліший час в порівнянні з іншими надновими. Цей клас вибухаючих зірок отримав назву надяскравих наднових. Хоча в даний час відомо лише кілька десятків вибухів зірок цього класу, в новому дослідженні вчені на чолі з Метью Смітом з Саутгемпетонского університету за допомогою телескопа Gran Telescopio CANARIAS (GTC) спостерігали надяскраву наднову DES14X3taz, починаючи з перших моментів її формування. Результати спостережень виявили незвичайну поведінку цієї надяскравої наднової, що полягає в тому, що основному максимуму світності зірки передував ще один максимум, який через кілька днів змінився спадом світності.

Для пояснення спостережуваних даних автори роботи провели додаткові спостереження і на підставі отриманих в результаті цих спостережень даних висунули гіпотезу, згідно з якою найбільш вірогідним поясненням подвійного спалаху надяскравої наднової DES14X3taz є народження магнетара – нейтронної зірки з дуже потужним магнітним полем. Процеси, які відбуваються при формуванні цих залишків наднової, добре узгоджуються з картиною подвійного максимуму світності, при цьому першому максимуму відповідає відходження в космос великої газової “бульбашки”, а другого максимуму – нагрівання випромінюванням, що випускаються залишками зірки, цієї відходячої газової оболонки, відзначають автори.

Нагадаємо, що астрономи проникають в таємницю походження незвичайних наднових.

2 КОМЕНТАРІ