Астрономи на основі даних, отриманих за допомогою рентгенівської обсерваторії НАСА «Чандра», зробили відкриття, яке дозволяє глибше зрозуміти магнітне поле Сонця і подібних йому зірок.

Дослідники відкрили, що чотири старих червоних карлика з масами, що складають менше половини маси Сонця, випромінюють в рентгенівському діапазоні менш інтенсивно, ніж очікувалося.

Так як рентгенівське випромінювання тісно пов’язане з інтенсивністю магнітного поля зірки, то цей виявлений факт свідчить про те, що магнітні поля цих зірок виявилися слабкішими, ніж передбачалося. Так як молоді червоні карлики будь-якої маси характеризуються дуже потужними магнітними полями і відповідними їх інтенсивності рівнями рентгенівського випромінювання, то знижені значення інтенсивності рентгенівського випромінювання вказують на те, що магнітні поля цих зірок ослабли згодом.

Магнітне поле зірки

Існують різні гіпотези формування магнітних полей зірок. Згідно з однією з цих гіпотез ключову роль при формуванні магнітного поля зірки грає межа між конвективною зоною і ядром, де за рахунок різниці швидкостей руху шарів плазми відбувається посилення магнітного поля. У зірках типу нашого Сонця межа між конвективною зоною і ядром знаходиться на відстані близько 2/3 радіуса зірки від її центру, проте в червоних карликах конвективная зона заповнює собою весь внутрішній простір зірки. Тому вважається, згідно з однією з гіпотез, що магнітне поле в таких зірках формується в основному за рахунок конвекції. Так як конвекція в червоних карликах майже не змінюється протягом тривалих відрізків часу, то з часом магнітне поле червоного карлика, виходячи з цих положень, не повинно суттєво слабшати. Виявлення в цьому новому дослідженні такого ослаблення магнітного поля червоного карлика з плином часу вказує на те, що потужність магнітного поля зірки не пов’язана з рівнем конвекції в ній. Ці висновки також вказують на те, що внесок кордону між конвективною зоною і ядром в зірках типу нашого Сонця в формування магнітного поля зірки може бути істотно менше, ніж передбачалося.

Нагадаємо, що сама самотня молода зірка виявлена за допомогою супутників «Спітцер» і WISE.