Астрономи змогли заглянути в минуле прилеглої зірки, що вибухнула кілька десятків років тому, на глибину в кілька мільйонів років за допомогою телескопа Murchison Widefield Array, розташованого на території Австралії в місці, де радіоперешкоди в FM-діапазоні зведені до мінімуму.

У новому дослідженні, проведеному міжнародною командою астрономів, очолюваною Джозефом Каллінгемом з Сіднейського університету, Австралія, були проведені спостереження залишків наднової 1987А в самому низькочастотному радіодіапазоні, використовуваному для такого роду спостережень. Ця наднова була найяскравішою і самою близькою до Землі подією свого роду, коли спалахнула майже 30 років тому в галактиці Велика Магелланова Хмара.

Раніше доступною для спостережень була лише невелика частина життєвого циклу цієї зірки – період приблизно в 20000 років, або 0,1% від приблизної тривалості життя зірки.

Команда Каллінгема за допомогою методів радіоастрономії змогла спостерігати цю зірку в фазі червоного надгіганта, в якій та перебувала досить тривалий час. Раніше вчені досліджували в основному матеріал, викинутий в космос цією зіркою на нетривалій, фінальній стадії її життєвого циклу – стадії блакитного надгіганта.

Автори роботи відкрили, що цей червоний надгігант втрачав в космос матерію з меншою швидкістю і генерував менш швидкі зіркові вітри, які надають тиск на матерію в його околицях, ніж вважалося раніше.

Нагадаємо, що вчені виявили надяскраву наднову, яка вибухнула двічі.